Trip to Linkooping.

Ja nu vart det ju inte direkt som jag hade tänkt mig, hade vissa svårigheter med att ta mig upp imorse efter allt för lite sömn så upp kom jag ju inte vilket enligt farsan inte gjorde så mycket då han mest bara skulle åka runt en massa idag och kolla på framtida jobb.
Jaja då får jag väl somna i bättre tid ikväll istället så att man orkar med morgondagen istället då, när man ändå har några timmar över kan man väl sammanställa helgen som varit då.
I torsdags efter jobbet så satte jag iallafall man plan i verket, N som trodde att jag skulle jobba hela helgen och att det skulle dröja tills nästa vecka innan vi sågs fick sig en liten överraskning.
Runt klockan halv 10 änlände jag till Linköping, tog mig till hennes lägenhet och ringde upp henne utifrån.. i samma stund så plingar jag på dörren.. kan ju säga att överraskningen var stor och att jag fick jobba lite för att övertyga henne om att jag verkligen var där.
Såå värt det bara för blicken hon fick när hon öppnade dörren! Hahaha
Under fredagen gjorde vi inte speciellt mycket, inhandlade diverse ät- och drickbara varor och tog det lugnt.
Nästa dag var det desto mer på schemat, först ut till hennes föräldrars hus då N's pappa fyllde år.. antalet år var mycket hemligstämplat. På plats var även farmor, farfar, syster och mormor, lite spännande det där men det gick väldigt bra ändå tyckte jag.
Det var dags att röra hemåt igen för att göra sig redo för nästa sammankomst hemma hos en av N's vänner som fyllde år, på vägen plockade vi upp Sofia och hennes kille som vi tog sällskap dit med.
Det vart en väldigt trevligt hemma hos födelsedagsbarnet och vi fortsatte vidare ut till en av klubbarna, vipps så blev klockan 2 och vi skulle röra oss utåt. Kvällen slutar med lite drama på sina håll och kanter men det är ju sånt som gör att kvällen sticker ut från andra kvällar, det slutade iallafall väldigt bra och jag kommer knappt ihåg att jag hann lägga huvet på kudden innan man somnade.
Söndagen blev bara slappdag förutom den lilla promenaden med N's systers hundar som blev en duktig vända runt Linköping men solen sken så det var riktigt skönt.
Nu så får man klara sig själv till på fredag då hon kommer upp igen, kanske någon kamrat har några minuter över den här helgen att träffas?..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0